16 May 2009

Kek Durian Lagi!!!



Kek Durian edisi special request

Al-kisahnya, ku menjaja kewujudan blog ni pada rakan2.Thanks for all the support, ada satu tulisan saya tulis pasal kek durian yang menjadi kegemaran ku. The only cake yang saya belajar ialah buat kek durian..hahaah...kek ni saya belajar secara eksklusif dengan moksu saya. Sebab teramat suka benor dgn rasa kek ni, so moksu saya pon malas nak wat kan untuk saya, so saya belajar dengan dia.

Untungnya belajar ni, bila rasa nak makan je...terus la cari bahan dan buat sendiri.Nak beli kat Secret Recipe tu mahal benor, pastu beli 1 slice je mana cukup, nak makan bukan untuk sendiri je, kena wat untuk 1 big family.

So one of my friend ni, katanya mengidam nak makan kek durian saya setelah membaca blog saya. Hehe sebulan yang lepas dia mintak baru arini saya buatkan, sorry ye my friend dok tangguhkan request you. Maklumlah produk yang satu ni banyak kerjanya pertama nak cari duriannya, la ni bukan musimnya jadi beli la yang paket tu 3peket RM10. 1 kilo =RM10, amboi mahal betul!

So setelah lama bertangguh, saya pon nak makan gak...heheh jadi ku buat 2 biji terus. Satu untuk si dia dan satu untuk saya.Satu benda yang paling saya takut nak wat kek ni ialah men'dekorasi' . Sbb tak belajar secara profesional jadi main belasah je. Tapi sbb dah banyak kali buat, maka tangan tu dah lembut sikit kot. This time my decoration almost perfect.hehehe

This is sms from my friend:

"Salam Izzah, busy ke? Kek awk sedap sgt!Anak & hubby sy pun suka..Thanks..Nnt awk decide la brp harga,peh awk bersalin nak tempah lg.hehe.."

p/s: Harga jual tak dapat nak decide heheh sebab first time jual kek! Takat cover cost je.Ada yg nak try lagi ke???

No comments:

Post a Comment